A-
A+
Suupohjan radan kunnossapitoa jatketaan vielä vuodella. Uutinen on otettu ilolla vastaan Rautatieyhdistyksessä.
Pentti Yli-Karjanmaa
SUUPOHJA Väylän 26.3.2019 tekemällä päätöksellä Seinäjoki-Kaskinen radan kunnossapitoa jatketaan vuoden 2020 loppuun ja samalla seurataan kuljetusmäärien kehitystä. Vuonna 2020 tehdään johtopäätökset jatkosta. Radan kunnossapitoa ei siis lopeteta joulukuussa 2019, kuten aiemmin ilmoitettiin.
Kustannukset kunnossapidon jatkamisesta ovat 800 000 – 1 miljoona euroa. Kustannukset sisältävät vain välttämättömiä ylläpitotöitä. Radan suurempaa korjausta tällä ei pystytä aloittamaan.
Etelä-Pohjanmaan Rautatieyhdistykselle osoitettu päätös otettiin yhdistyksessä tervetulleena vastaan.
– Suupohjan radan tukala tilanne helpottaa. Nyt on aikaa yli vuosi saada liikenne radalla kasvu-uralle. Sen pitäisi riittä, toteaa Rautatieyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Harry Wallin.
– Päätös on tervetullut motivaatioruiske radan kehittämiselle. Aikaa ei kuitenkaan ole hukattavaksi. Toimenpiteet, joita tarvitaan radan kilpailukyvyn parantamiseen ja tavaraliikenteen lisäämiseen on linjattu ja osin jo käynnistetty. Näköalat ovat positiivisemmat kuin vuosi sitten, jatkaa yhdistyksen toiminnanjohtaja Jorma Vierula.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Suupohjan radan kunnossapitoa jatketaan vielä vuodella. Uutinen on otettu ilolla vastaan Rautatieyhdistyksessä.
Pentti Yli-Karjanmaa
SUUPOHJA Väylän 26.3.2019 tekemällä päätöksellä Seinäjoki-Kaskinen radan kunnossapitoa jatketaan vuoden 2020 loppuun ja samalla seurataan kuljetusmäärien kehitystä. Vuonna 2020 tehdään johtopäätökset jatkosta. Radan kunnossapitoa ei siis lopeteta joulukuussa 2019, kuten aiemmin ilmoitettiin.
Kustannukset kunnossapidon jatkamisesta ovat 800 000 – 1 miljoona euroa. Kustannukset sisältävät vain välttämättömiä ylläpitotöitä. Radan suurempaa korjausta tällä ei pystytä aloittamaan.
Etelä-Pohjanmaan Rautatieyhdistykselle osoitettu päätös otettiin yhdistyksessä tervetulleena vastaan.
– Suupohjan radan tukala tilanne helpottaa. Nyt on aikaa yli vuosi saada liikenne radalla kasvu-uralle. Sen pitäisi riittä, toteaa Rautatieyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Harry Wallin.
– Päätös on tervetullut motivaatioruiske radan kehittämiselle. Aikaa ei kuitenkaan ole hukattavaksi. Toimenpiteet, joita tarvitaan radan kilpailukyvyn parantamiseen ja tavaraliikenteen lisäämiseen on linjattu ja osin jo käynnistetty. Näköalat ovat positiivisemmat kuin vuosi sitten, jatkaa yhdistyksen toiminnanjohtaja Jorma Vierula.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Suupohjan radan kunnossapitoa jatketaan vielä vuodella. Uutinen on otettu ilolla vastaan Rautatieyhdistyksessä.
Pentti Yli-Karjanmaa
SUUPOHJA Väylän 26.3.2019 tekemällä päätöksellä Seinäjoki-Kaskinen radan kunnossapitoa jatketaan vuoden 2020 loppuun ja samalla seurataan kuljetusmäärien kehitystä. Vuonna 2020 tehdään johtopäätökset jatkosta. Radan kunnossapitoa ei siis lopeteta joulukuussa 2019, kuten aiemmin ilmoitettiin.
Kustannukset kunnossapidon jatkamisesta ovat 800 000 – 1 miljoona euroa. Kustannukset sisältävät vain välttämättömiä ylläpitotöitä. Radan suurempaa korjausta tällä ei pystytä aloittamaan.
Etelä-Pohjanmaan Rautatieyhdistykselle osoitettu päätös otettiin yhdistyksessä tervetulleena vastaan.
– Suupohjan radan tukala tilanne helpottaa. Nyt on aikaa yli vuosi saada liikenne radalla kasvu-uralle. Sen pitäisi riittä, toteaa Rautatieyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Harry Wallin.
– Päätös on tervetullut motivaatioruiske radan kehittämiselle. Aikaa ei kuitenkaan ole hukattavaksi. Toimenpiteet, joita tarvitaan radan kilpailukyvyn parantamiseen ja tavaraliikenteen lisäämiseen on linjattu ja osin jo käynnistetty. Näköalat ovat positiivisemmat kuin vuosi sitten, jatkaa yhdistyksen toiminnanjohtaja Jorma Vierula.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide