A-
A+
Teuvan lastauslaiturilla kuormataan jälleen puutavaraa junaan. Lastausraiteen pidentäminen tulisi nyt tarpeeseen.
TEUVA Suupohjan radan Teuvan kuormauspaikalta on marraskuussa aloitettu puutavaran lastaus ja rautatiekuljetus parin kolmen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäinen kuljetuserä lähti marraskuun alussa ja toinen lähtee marraskuun lopussa. Kyse on Metsä Groupin kuitupuueristä. Kuljetukset jatkuvat näillä näkymin ensi talvena.
– Puutavarakuljetusten käynnistyminen Teuvan kuormauspaikalta on erittäin myönteinen asia, toteaa E-P:n rautatieyhdistyksen puheenjohtaja Jorma Vierula.
– Kyse on tässä vaiheessa pienehköistä määristä. Nyt olisi tärkeätä saada käyntiin Teuvan lastausraiteen pidentäminen noin sadalla metrillä. Pidennyksen jälkeen lastausraiteelle sopisi 24 vaunua eli päästäisiin kokojunakuljetuksiin, mikä parantaisi merkittävästi puutavaran rautatiekuljetuksen kannattavuutta Teuvan kuormauspaikalta, Vierula jatkaa.
Etelä-Pohjanmaan rautatieyhdistys on perustettu helmikuussa 2018. Yhdistyksen tavoitteena on tehdä kehitystyötä Suupohjan radan hyväksi siten, että radalle saadaan lisää liikennettä ja radan tarvitsemat korjaustoimenpiteet saadaan käyntiin.
LIIKENNEVIRASTO esitti aiemmin tänä vuonna, että Seinäjoelta Kaskisiin kulkevan radan kunnossapito lopetetaan vuoden 2019 lopulla. Viraston mukaan kunnossapidolle ei ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita eikä sitä voida heikon kunnon vuoksi enää pitää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja.
Liikenne Suupohjan radalla on vähentynyt selvästi sen jälkeen, kun Metsä-Botnian sellutehdas Kaskisissa lakkautettiin vuonna 2009. Vuosina 2004–08 tavarakuljetusten määrä oli noin 700–800 miljoonaa tonnia vuodessa, vuonna 2016 enää 100 tonnia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Teuvan lastauslaiturilla kuormataan jälleen puutavaraa junaan. Lastausraiteen pidentäminen tulisi nyt tarpeeseen.
TEUVA Suupohjan radan Teuvan kuormauspaikalta on marraskuussa aloitettu puutavaran lastaus ja rautatiekuljetus parin kolmen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäinen kuljetuserä lähti marraskuun alussa ja toinen lähtee marraskuun lopussa. Kyse on Metsä Groupin kuitupuueristä. Kuljetukset jatkuvat näillä näkymin ensi talvena.
– Puutavarakuljetusten käynnistyminen Teuvan kuormauspaikalta on erittäin myönteinen asia, toteaa E-P:n rautatieyhdistyksen puheenjohtaja Jorma Vierula.
– Kyse on tässä vaiheessa pienehköistä määristä. Nyt olisi tärkeätä saada käyntiin Teuvan lastausraiteen pidentäminen noin sadalla metrillä. Pidennyksen jälkeen lastausraiteelle sopisi 24 vaunua eli päästäisiin kokojunakuljetuksiin, mikä parantaisi merkittävästi puutavaran rautatiekuljetuksen kannattavuutta Teuvan kuormauspaikalta, Vierula jatkaa.
Etelä-Pohjanmaan rautatieyhdistys on perustettu helmikuussa 2018. Yhdistyksen tavoitteena on tehdä kehitystyötä Suupohjan radan hyväksi siten, että radalle saadaan lisää liikennettä ja radan tarvitsemat korjaustoimenpiteet saadaan käyntiin.
LIIKENNEVIRASTO esitti aiemmin tänä vuonna, että Seinäjoelta Kaskisiin kulkevan radan kunnossapito lopetetaan vuoden 2019 lopulla. Viraston mukaan kunnossapidolle ei ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita eikä sitä voida heikon kunnon vuoksi enää pitää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja.
Liikenne Suupohjan radalla on vähentynyt selvästi sen jälkeen, kun Metsä-Botnian sellutehdas Kaskisissa lakkautettiin vuonna 2009. Vuosina 2004–08 tavarakuljetusten määrä oli noin 700–800 miljoonaa tonnia vuodessa, vuonna 2016 enää 100 tonnia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Teuvan lastauslaiturilla kuormataan jälleen puutavaraa junaan. Lastausraiteen pidentäminen tulisi nyt tarpeeseen.
TEUVA Suupohjan radan Teuvan kuormauspaikalta on marraskuussa aloitettu puutavaran lastaus ja rautatiekuljetus parin kolmen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäinen kuljetuserä lähti marraskuun alussa ja toinen lähtee marraskuun lopussa. Kyse on Metsä Groupin kuitupuueristä. Kuljetukset jatkuvat näillä näkymin ensi talvena.
– Puutavarakuljetusten käynnistyminen Teuvan kuormauspaikalta on erittäin myönteinen asia, toteaa E-P:n rautatieyhdistyksen puheenjohtaja Jorma Vierula.
– Kyse on tässä vaiheessa pienehköistä määristä. Nyt olisi tärkeätä saada käyntiin Teuvan lastausraiteen pidentäminen noin sadalla metrillä. Pidennyksen jälkeen lastausraiteelle sopisi 24 vaunua eli päästäisiin kokojunakuljetuksiin, mikä parantaisi merkittävästi puutavaran rautatiekuljetuksen kannattavuutta Teuvan kuormauspaikalta, Vierula jatkaa.
Etelä-Pohjanmaan rautatieyhdistys on perustettu helmikuussa 2018. Yhdistyksen tavoitteena on tehdä kehitystyötä Suupohjan radan hyväksi siten, että radalle saadaan lisää liikennettä ja radan tarvitsemat korjaustoimenpiteet saadaan käyntiin.
LIIKENNEVIRASTO esitti aiemmin tänä vuonna, että Seinäjoelta Kaskisiin kulkevan radan kunnossapito lopetetaan vuoden 2019 lopulla. Viraston mukaan kunnossapidolle ei ole enää yhteiskuntataloudellisia perusteita eikä sitä voida heikon kunnon vuoksi enää pitää liikennöitävässä kunnossa ilman merkittäviä investointeja.
Liikenne Suupohjan radalla on vähentynyt selvästi sen jälkeen, kun Metsä-Botnian sellutehdas Kaskisissa lakkautettiin vuonna 2009. Vuosina 2004–08 tavarakuljetusten määrä oli noin 700–800 miljoonaa tonnia vuodessa, vuonna 2016 enää 100 tonnia.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide