A-
A+
TEUVA Maanantain ja tiistain välisenä yönä puoli neljän aikaan syntyi vaaratilanne, kun Kaskisista Äänekoskelle menossa olleen täysperävaunuyhdistelmän rengas oli syttyä tuleen. Auto oli pysähtynyt tankkaamaan Orrentien varessa olevalle kylmäasemalle ja kuljettaja oli huomannut vahvan kuminhajun.
Perävaunun toiseksi viimeinen, apukuskin puoleinen rengas oli vaarassa. Luultavasti renkaan laakeri oli hirttänyt kiinni ja lämmennyt niin kuumaksi, että vaseliini ja öljy jo kärysivät. Neuvokas kuljettaja oli välittömästi siirtänyt auton turvallisempaan paikkaan, ottanut jauhesammuttimen ja soittanut hätänumeroon. Palolaitoksen tehtäväksi jäi loppusammutus ja punahehkuisen akselin jäähdytys.
– Tässä oli tuuriakin mukana, kun kuljettajan oli täytynyt pysähtyä tankille. Jos ajoa olisi jatkettu, rengas olisi saattanut syttyä palamaan. Se olisi voinut räjähtää ja palavaa kumia olisi lennellyt ympäriinsä. Toki samalla auto olisi heilahtanut ja saattanut vaikka ajautua pientareelle, kertoo päivystävä yksikönjohtaja Arto Korpela Teuvan paloasemalta.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
TEUVA Maanantain ja tiistain välisenä yönä puoli neljän aikaan syntyi vaaratilanne, kun Kaskisista Äänekoskelle menossa olleen täysperävaunuyhdistelmän rengas oli syttyä tuleen. Auto oli pysähtynyt tankkaamaan Orrentien varessa olevalle kylmäasemalle ja kuljettaja oli huomannut vahvan kuminhajun.
Perävaunun toiseksi viimeinen, apukuskin puoleinen rengas oli vaarassa. Luultavasti renkaan laakeri oli hirttänyt kiinni ja lämmennyt niin kuumaksi, että vaseliini ja öljy jo kärysivät. Neuvokas kuljettaja oli välittömästi siirtänyt auton turvallisempaan paikkaan, ottanut jauhesammuttimen ja soittanut hätänumeroon. Palolaitoksen tehtäväksi jäi loppusammutus ja punahehkuisen akselin jäähdytys.
– Tässä oli tuuriakin mukana, kun kuljettajan oli täytynyt pysähtyä tankille. Jos ajoa olisi jatkettu, rengas olisi saattanut syttyä palamaan. Se olisi voinut räjähtää ja palavaa kumia olisi lennellyt ympäriinsä. Toki samalla auto olisi heilahtanut ja saattanut vaikka ajautua pientareelle, kertoo päivystävä yksikönjohtaja Arto Korpela Teuvan paloasemalta.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
TEUVA Maanantain ja tiistain välisenä yönä puoli neljän aikaan syntyi vaaratilanne, kun Kaskisista Äänekoskelle menossa olleen täysperävaunuyhdistelmän rengas oli syttyä tuleen. Auto oli pysähtynyt tankkaamaan Orrentien varessa olevalle kylmäasemalle ja kuljettaja oli huomannut vahvan kuminhajun.
Perävaunun toiseksi viimeinen, apukuskin puoleinen rengas oli vaarassa. Luultavasti renkaan laakeri oli hirttänyt kiinni ja lämmennyt niin kuumaksi, että vaseliini ja öljy jo kärysivät. Neuvokas kuljettaja oli välittömästi siirtänyt auton turvallisempaan paikkaan, ottanut jauhesammuttimen ja soittanut hätänumeroon. Palolaitoksen tehtäväksi jäi loppusammutus ja punahehkuisen akselin jäähdytys.
– Tässä oli tuuriakin mukana, kun kuljettajan oli täytynyt pysähtyä tankille. Jos ajoa olisi jatkettu, rengas olisi saattanut syttyä palamaan. Se olisi voinut räjähtää ja palavaa kumia olisi lennellyt ympäriinsä. Toki samalla auto olisi heilahtanut ja saattanut vaikka ajautua pientareelle, kertoo päivystävä yksikönjohtaja Arto Korpela Teuvan paloasemalta.
Ajankohtaista
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide